PREDMETI

Poslovna inteligenca I

5

ECTS Kreditne točke

Predavatelji
  • prof. dr. Matjaž Gams
Smeri
  • IKT2

Cilji

Cilj predmeta je podati osnovno znanje o poslovni inteligenci in o strateškem marketinškem odločanju. Uvodoma so predstavljeni temelji področja poslovne inteligence, nato pa so obdelane poslovne in tržne strategije, njihovo načrtovanje in razvoj ter možnosti in načini prenosa v prakso. Cilj je tudi naučiti študente uporabljati osnovna poslovna orodja, kot so preglednice in podatkovne baze. Osredotočili se bomo na pripravo in migracijo podatkov ter reševanje tipičnih problemov in nevarnosti, katerim se poskušamo izogniti. V naslednjem sklopu je glavni cilj zagotoviti poglobljeno razumevanje narave in obsega tržne analize in njene vloge pri strateškem marketingu. Ta obsega analizo poslovnih problemov in priložnosti, odkrivanje nezadoščenih potreb strank, odkrivanje konkurenčne prednosti in napovedovanje vedenjskih vzorcev strank, kar omogoča organizaciji proaktivno nastopanje na trgu. V ta namen si bomo podrobno ogledali primerne analitične metode za posamezne probleme in proces vpeljevanja v prakso, kjer bodo nakazane tudi težave, ki se tipično pojavljajo.

Predmetnik

Znanstvena metoda: Strukture znanstvenega védenja, znanstvene aktivnosti in procesi. Uvod: Definicija poslovne inteligence (BI), definicija upravljanja s strankami (CI), arhitektura BI/CI za podjetja. Osnove trženja: Poslovno informiranje, odločanje, strategije, planiranje in razvoj strategij, strategije neposrednega in posrednega trženja (strategije izdelkov, ponudbe, medijev, distribucije), poslovni modeli, analiza trženjskih priložnosti in okolja. Orodja za delo s podatki: Preglednice. Podatkovne baze. Druga orodja. Primeri, osnovna in napredna praktična uporaba. Podatkovna skladišča, kakovost podatkov, priprava in oplemenitenje podatkov, migracija podatkov, posredovanje podatkov. Poslovna analitika: Definiranje in analiza poslovnih problemov, inteligentno analitično modeliranje (kvalitativno/kvantitativno modeliranje, metrike, profiliranje, opredeljevanje strank) za reševanje poslovnih/tržnih problemov, ovrednotenje in prenos rezultatov v poslovno prakso, pregled tipičnih poslovnih problemov, kot so kreditno tveganje, napovedovanje prekinitve poslovnih odnosov strank, zadrževanje strank, napovedovanje prodajnih možnosti, odkrivanje poneverb itd. Avtomatizacija trženja: Analiza trga in strank, kontaktne strategije, tržni kanali, problemi integracije, personalizacija tržnih vsebin, spremljanje aktivnosti strank, upravljanje tržne učinkovitosti, trženje na osnovi dogodkov, trženje v realnem času, primeri iz različnih industrij (bančništvo, telekomunikacije, maloprodaja, zavarovalništvo, proizvodnja), etični in pravni vidiki. Izzivi pri razvoju programskih sistemov in implementacija projektov: Predstavitev celotnega procesa razvoja programskih projektov. Orodja in rešitve: Pregled najboljših orodij in rešitev na trgu za BI/CI. Uporaba AgI za poslovanje.

Obveznosti

Zaključen študijski program prve stopnje s področja naravoslovja, tehnike ali računalništva.

Preverjanje znanja

Literatura in reference

Več
Skrij