Interakcija človek-računalnik
Predavatelji |
- izr. prof. dr. Gregor Papa
|
Cilji
Cilj predmeta je seznaniti študenta s področjem interakcije človek-računalnik.
Poleg splošnih kompetenc, kot so obvladanje strategij in raziskovalnih metod za reševanje problemov in odločanje, sposobnost uporabe znanja v praksi ter samostojno, odgovorno in kreativno izvajanje aktivnosti, bodo študenti, ki bodo opravili ta predmet, razumeli osnovne koncepte snovanja uporabniških vmesnikov. Pridobili bodo znanje o učinkovitih metodologijah snovanja vmesnikov ter izkušnje za hitro izvedbo prototipov in uporabnostnega testiranja.
Predmetnik
Osnovne vrste interakcij:
ukazna vrstica, izbira menujev, izpolnjevanje formularjev, neposredna manipulacija, razpoznavanje gest
Pomembne človeške lastnosti:
zaznavanje, spomin, vizualna ostrina, hitrost branja, tipkanja, razumevanja avdio posnetkov
Izvajanje opravil:
obdelava informacij, mentalni modeli, vodenje gibov, Fittsov zakon, kognitivna obremenitev, kinematična obremenitev
Razumevanje ciljne funkcije sistema:
tehnike zbiranja informacij, razvoj konceptualnih modelov, analiza zahtev, specifikacije zahtev
Tehnike vizualne komunikacije:
osnovne lastnosti vizualnih spremenljivk, organizacija elementov zaslona, vizualna struktura zaslona
Osnovni elementi uporabniškega vmesnika:
kontrolni elementi, formularji, grafi, tabele, ikone, slike
Vizualna struktura in organizacija:
grupiranje, hierarhija, sorodnost, uravnoteženost.
Razumevanje principov dobrega dizajna uporabniškega vmesnika:
konsistenca, začetna točka, navigacija, vizualno prijetna kompozicija
Barve in tipografija
Snovanje prototipov uporabniškega vmesnika:
osnovni principi, hevristična pravila
Testiranje uporabnosti:
cilji testiranja uporabnosti, proces izvajanja uporabnostnega testa, analiza rezultatov, poročanje o odkritjih in priporočila
Obveznosti
Zaključen študijski program prve stopnje s področja naravoslovja, tehnike ali računalništva.
Literatura in reference