Internetne tehnologije in aplikacije v procesih izobraževanja
Predavatelji |
- prof. dr. Borka Jerman-Blažič
|
Cilji
Cilj predmeta je študente seznaniti:
- s temeljnimi pojmi, koncepti in rešitvami s področja e-izobraževanja;
- s sodobnimi trendi pri uporabi informacijske tehnologije za učenje in poučevanje;
- z vplivi, ki jih ima e-izobraževanje na uspešnost pridobivanja znanja ter širši družbeni razvoj;
- s sodobnimi metodami in pristopi učenja na daljavo.
Študenti v okviru tega predmeta:
- spoznajo možnosti, priložnosti in pasti, ki jih prinašajo izobraževalne tehnologije;
- spoznajo sodobna izobraževalna orodja in pristope, ki jih znajo v konkretnih okoljih tudi uporabiti.
Predmetnik
1) Temelji informacijske podpore izobraževalnim procesom:
Terminologija in teoretični pristop k informacijski podpori učenja. Osnovne karakteristike e- izobraževanja. Razvoj informacijsko podprtega izobraževanja: didaktični modeli, organizacijska izhodišča in modeli izobraževalnih platform. Uporaba medijev in podajanje znanja na daljavo. Najnovejši trendi razvoja IKT v izobraževanju.
2) Tehnološki vidiki e-izobraževanja:
Tehnološka infrastruktura. Izobraževalne tehnologije. Pedagoška podpora. Zagotavljanje učinkovitega prenosa znanj. Upravljanjavečpredstavnostnih vsebin, digitalne knjižnice. Izobraževalne računalniške igre: Metode razvoja in pristopi.
3) Kakovost v e-izobraževanju, kakovost elektronskih učnih gradiv:
Koncepti kakovosti v e-izobraževanja. Kakovost elektronskih učnih gradiv (uporabniški vmesnik, tehnična izvedba, kakovost izdelave, didaktična kakovost, vsebinska kakovost). Načini in postopki ocenjevanja kakovosti elektronskih učnih gradiv. Produkcija elektronskih učnih gradiv in izobraževalnih iger.
4) Institucionalni vidiki e-izobraževanja:
Organizacija, načrtovanje in uvajanje e-izobraževanja: priprave na e-izobraževanje, e-izobraževanje v podjetjih (4 C’s of Success). Ovire za uspešno institucionalno uvajanje e-izobraževanja. Kritični faktorji uspeha implementacije e-izobraževanja. Upravljanje s človeškimi viri, ki sodelujejo v izvedbi e-izobraževanja. Upravljanje e-izobraževalnih procesov. Evalvacija e-izobraževanja.
5) Odprto izobraževanje na daljavo:
Pri predmetu študentje obdelajo osnove načrtovanja programov odprtega izobraževanja in izobraževalnih iger. Te vključujejo osnovne koncepte, modele ter prakse pri oblikovanju in uvajanju takih programov.
Obveznosti
Zaključen študijski program prve stopnje s področja naravoslovja, tehnike ali računalništva. disciplines or computer science.
Literatura in reference