PREDMETI

Računalniška ustvarjalnost

5

ECTS Kreditne točke

Predavatelji
  • doc. dr. Martin Žnidaršič
Smeri
  • IKT3

Cilji

Cilj predmeta je seznanjenje s področjem računalniške ustvarjalnosti, s teorijo tega področja, kakor tudi praktičnih vidikov: orodij, tehnologij in aplikacij. Študentje spoznajo metode za ocenjevanje metod in rezultatov računalniške ustvarjalnosti, poznajo omejitve računalniške ustvarjalnosti in znajo razpoznati probleme, v katerih je uporabna. Ključni splošni metodi področja sta spajanje konceptov (angl. »concept blending«) in bisociativno odkrivanje novih konceptov. Ob teh so predstavljene tudi nekatere metode in tehnike, ki se uporabljajo v specifičnih primerih uporabe: obdelava naravnega jezika in jezikovni viri, rudarjenje podatkov, predstavitev podatkov, uporaba in izdelava semantičnih mrež. Predmet poda znanje, ki je potrebno za samostojen razvoj nove metode ali aplikacije računalniške ustvarjalnosti na problemu iz prakse.

Predmetnik

Uvod: uvod v področje računalniške ustvarjalnosti, umestitev raziskovalnega področja in primeri aplikacij Teoretske osnove: opredelitev človeške in računalniške ustvarjalnosti, ocenjevanje in metrike Metodologija: računalniška ustvarjalnost kot iskanje, bisociativno odkrivanje znanja, tvorba in spajanje konceptov (angl. conceptual blending). Viri in orodja: jezikovni viri in programska orodja za obdelavo naravnega jezika (korpusi, knjižnice, leksikalni in semantični viri), rudarjenje strukturiranih podatkov in besedil, platforme za podporo računalniški ustvarjalnosti (Clowdflows, TextFlows, Flowr, Pattern) Aplikacije v znanosti, zdravju in trženju: ustvarjanje hipotez, odkrivanje znanja, dokazovanje matematičnih izrekov, izdelava prehranskih receptov, planov vadbe, ustvarjanje sloganov, akronimov in reklam Aplikacije v literaturi in umetnosti: ustvarjanje zgodb, metafor, humorja, poezije in slik, komponiranje glasbe Povzetek in diskusija: primerjava računalniške kreativnosti s človeško, potenciali, omejitve in etična vprašanja, vloga računalniške kreativnosti v industriji in v umetnosti

Obveznosti

Zaključen študij druge stopnje s področja informacijskih ali komunikacijskih tehnologij ali zaključen študij druge stopnje na drugih področjih z znanjem osnov s področja predmeta. Potrebna so tudi osnovna znanja matematike, računalništva in informatike.

Preverjanje znanja

Literatura in reference

Več
Skrij